Informasjon

KUNDESERVICE

Hverdager kl. 10-15. Lunsjstengt kl. 12:00-12:30.
Kontakt kundeservice på:
service@blueboxshop.no eller +46 40 680 66 80.

PRESSEBILDER

Kontakt vår grafiker Ida på ia@bluebox.se eller +46 40 680 66 84 for pressebilder.

Bilden
Aktuell informasjon
  • Vinner i lakriskonkurranse

    Vinneren i vår JOHAN BÜLOW LAKRIS-konkurranse i mars var Marianne Karlsen!Gratulerer Marianne! :)

  • Angående fakturaer fra Klarna

    Velger du faktura som betalingsmåte, vil du motta faktura i separat e-post sendt fra Klarna. I pakken fra oss vil du motta en følgeseddel som viser varene du har bestilt.

    Vi vil også tipse om at Klarna har en fiffig funksjon der du kan se alle dine ubetalte Klarna-fakturaer: https://klarna.com/no/mine-sider

  • Har du fått en feil? Rapporter gjerne!

    Hvis du oppdager feil, blir vi veldig glade om du forteller oss om det.

    Send gjerne en e-post til service@blueboxshop.no eller ring oss på +46 40 680 66 80.

    Tusen takk for hjelpen! :)

Kjøpsbetingelser
  • Om våre kjøpsbetingelser

    Vilkårene under regulerer forholdet mellom deg som kunde og Bluebox Norge (org. nr. 915 144 896) når du handler på Blueboxshop.no via våre nettsider.

    Du får en ordrebekreftelse samt øvrig informasjon om din bestilling via e-post kort tid etter bestilling. Om noe ikke stemmer, kontakt oss direkte for endring eller annullering, så vi får håndtert dette innen bestillingen pakkes og sendes. Det er dessverre umulig for oss å endre mottakeradresse eller legge til / fjerne varer når varene er pakket, ettersom de havner i pakkevogner som kan ha forlatt våre lokaler.

    Vi forbeholder oss retten til å endre våre priser og vilkår uten varsel. Det er viktig at du godkjenner våre vilkår når du bestiller noe fra oss. Det er vilkårene og prisene ved bestillingstidspunktet som gjelder. Vi tar forbehold om åpenbart feilaktige opplysninger og salg.

  • Betalingsvilkår og betalingsmåter

    Betalingsmåter:

    • Kortbetaling (VISA eller MasterCard)
    • Faktura Betalingsmåte velges etter at du har godkjent kjøpet, og begge betalingsmåter gjennomføres via sikre systemer hos Klarna.

    ================================

    Betalingsvilkår:

    • Kortbetaling (0 kr) - Kortbetaling er mulig med VISA eller MasterCard. Ingen faktureringsavgift eller kortavgift tas ut når man betaler med kort på Blueboxshop.no. Betalingssiden er sikkerhetsbestkyttet med krypterte SSL-sider og sertifisert. Kortinformasjonen behandles på en sikker måte og konfidensielt. Betalingsløsningen drives av Klarna. Dine kortopplysninger formidles direkte til din bank via Klarnas system, og lagres aldri hos oss. Klarna oppfyller kravene for PCI-DSS.

    Har man betalingsanmerkninger eller ikke vil/kan oppgi et norsk personnummer, er kortbetaling eneste betalingsalternativ.

    • Fakturabetaling (0 kr) - Med faktura betaler du i etterkant via Klarna (Privat: , Firma: ). Fakturaavgiften er 0 kr. Du har 14 dager på deg til å betale fakturaen (firmakunder har 30 dager netto).

    Vi forbeholder oss retten til å kansellere en bestilling dersom vi anser det som hensiktsmessig. Alle varer forblir Bluebox Norges eiendom inntil full betaling er godkjent. Alle bedrageriforsøk politianmeldes med rettslig forfølgelse.

    • Delbetalning via Klarna - ().
  • Leveringstid og leveringsmåter

    Bestillinger behandles og sendes innen 0-3 arbeidsdager.

    Varene leveres med PostNord og delest ut på hverdager, i samsvar med deres vilkår. Leveringstiden varierer etter hvor i landet du bor.

    Generelle leveringstider etter at varene er sendt fra vårt lager:

    Postnummer 0000-3999: 1-2 hverdager
    Postnummer 4000-7999: 2-3 hverdager
    Postnummer 8000-9999: 3-5 hverdager

    Standard frakt er 49 kr. Per i dag leverer vi kun til privatpersoner. Vi leverer dessverre ikke til Svalbard og Jan Mayen.

    Alle varer som kan legges i handlekurven finnes på lager for å sikre rask levering. Om det mot formodning skulle dukke opp feil i vår lagerbeholdning, enten teknisk eller menneskelig, kontakter vi deg omgående. Du har da mulighet til å heve kjøpet uten kostnad (pengene returneres innen 14 dager), bytte til en annen vare eller vente på ny leveranse.

  • Kampanjer og tilbud

    Priser på kampanje- og tilbudsvarer gjelder til oppsatt utløpsdato, så langt lageret rekker (med reservasjon om utsolgte varer).

    Eventuelle vilkår for kampanjer finnes angitt på kampanjesiden i de tilfeller dette er åpne kampanjer.

    "Gave på kjøpet" med kode gjelder kun dersom koden oppgis i kjøpssituasjonen. Vi har ikke mulighet til å legg til gaven etter at varene er sendt, eller sende gaven separat i etterkant. Gaven kan være et produkt, eller flere produkter som tilsammen utgjør en spesifisert verdi. Hvilken gave man får kan variere i de ulike bestillingene - for spenningens skyld :)

  • Priser og fraktkostnad

    Prisen som angis på www.blueboxshop.no nettsted ved kjøpstidspunktet, er den prisen som gjelder. Prisene er pr. stk. inklusive mva om ikke annet angis.

    Minste ordrebeløp er 125 kr. Vi har valgt å ha en minimumsgrense da det vil bli for kostbart for oss å håndtere bestillinger på de mange småting vi selger, som f.eks 1 stk. leppebalsam (29 kr). Våre blå kartonger og silkepapiret koster litt mer, men siden mange av våre produkter selges som gaver ønsker vi å tilby en litt finere emballasje enn andre nettbutikker. Alternativt kan vi øke fraktprisen for å kompensere for små bestillinger, men vi føler at det er dårligere alternativ for våre kunder. Vi vil derfor fokusere på å holde fraktkostnaden så lav som mulig.

    Frakt koster 49 kr på alle bestillinger uansett antall varer eller vekten av disse. Bedriftspakke (for levering til bedrifter) innen Norge har egne priser. Kontakt oss for mer informasjon.

    Ingen andre avgifter tilkommer, uansett om du velger kortbetaling eller betaling via tilsendt faktura.

  • Angrerett / Bytterett / Åpent kjøp

    Du har mulighet til å returnere ubenyttede varer i originalemballasje innen 14 dager fra du mottar de (angrerett). Dette gjelder ikke hygiene eller matvarer.

    Hvis du angrer deg når pakken allerede har blitt sendt fra oss må du hente ut pakken og kontakte oss for å få tilsendt returinformasjon sammen med en returseddel (49,-). Hvis pakken ikke hentes ut registreres den som uavhented pakke og debiteres automatisk kr 150. Pakken ligger på postkontoret i 14 dager før den blir sendt i retur.

    Ønsker du å bytte en vare eller angre et kjøp når pakken er mottatt ber vi deg vennligst kontakte oss for å få tilsendt returinformasjon sammen med en returseddel (49,-).
    Når du bruker returseddelen som vi sender debiterer vi deg kr 49 for returfrakten. Angi hva du ønsker å bytte til eller om pengene for varen skal refunderes. Vi sender deg en e-post når den returnerede varen har ankommet.

    Send en e-post til service@blueboxshop.no med ordrenummer og hvilken vare det gjelder. Du får da en e-post med returinformasjon fra oss. Alternativt kan du ringe oss på +46 40 680 66 80.

    Vi tilbakebetaler penger innen 14 dager etter godkjent retur. OBS! Den som returnerer en vare står for returfrakt og transportrisiko (dvs. at varene kommer tilbake til oss i ny stand). Pakk inn varene godt (du får ikke sette klistremerke eller adresselapper direkte på produktemballasjen). Det sikreste er å benytte den blå esken også til returen.

    Vi løser ikke ut sendinger som ikke er fullt frankert.

    Gaveinnpakninger og personlige hilsningskort kan ikke returneres ettersom de anses som forbrukte.

  • Reklamasjon

    Dersom en vare er feil, feilsendt eller skadet under transport, kontakt oss så snart som mulig på service@blueboxshop.no eller telefon +46 40 680 66 80. Spesifiser hvilket produkt det gjelder og beskriv problemet. Angi ordrenummeret slik at vi raskt kan finne bestillingen din i vårt system. Du vil få et returnummer av oss, og hjelp til å løse problemet enten med en ny vare, reparasjon, pengene tilbake eller eventuelt prisavslag.

    Vi aksepterer ikke forsendelser uten returnummer. Den som returnerer en feilaktig vare står for transportrisikoen, men vi står for returkostnaden / porto.

    Vi tilbakebetaler pengene til deg senest 14 dager etter godkjent retur.

    Ved en eventuell tvist vil det være Forbrukerrådets anbefalinger som gjelder.

  • Uavhentede pakker og feilaktige adresser

    Vi debiterer kr 150 for å dekke våre håndteringskostnader og returfrakt for ikke uthentede varer. Eventuelle kostnader til gaveinnpakning og kort tilkommer.

    Husk å kontrollere adressen nøye. Feilaktige eller ufullstendige adresseopplysninger kan føre til at pakken sendes til feil adresse eller kommer bort i posthåndteringen.

    Vi erstatter ikke forsvunnede pakker dersom feilaktige eller ufullstendige adresseopplysninger er oppgitt.

  • Salg til mindreårige

    Man må ha fylt 18 år for å kunne handle på Blueboxshop.no.

  • Personopplysninger og Anti-spam policy

    Personopplysninger og e-post adresser lagres i vårt kunderegister når du handler. Ingen uvedkommende har tilgang til dette registeret, og personopplysninger og/eller e-post adresser leveres aldri ut til andre enn de som håndterer den av kunden valgte betalingsløsning (Klarna).

    Du kan når som helst kontakte oss for å få oppgitt de opplysninger vi har lagret på deg, endre eller slette de.

    Du som har tilmeldt deg til blueboxshop.no nyhetsbrev kan selv, når som helst, avmelde deg gjennom å klikke på en lenke i mailen fra oss. Vi ønsker ikke å bidra til SPAM, og sender derfor kun nyhetsbrev til de som har godkjent dette.

  • Om cookies

    En cookie er en liten fil som nettstedet du besøker lagrer på din datamaskin. I en del funksjoner, som f.eks bestillingsskjemaet, benytter blueboxshop.no cookies.

    Cookies benyttes bl.a. for at bestillingsfunksjonen skal fungere, og for å gi oss besøksstatistikk (f.eks informasjon om hvor mange besøk vi har på vår nettside). Uten cookies vill du f.eks ikke hatt mulighet til å beholde varene i handlekurven dersom du forlot siden vår en stund. Cookies kan ikke formidler virus til deg på noen måte.

    Dersom du ikke ønsker å tillate cookies, kan du velge å ikke akseptere cookies i din nettleser. Instruksjoner på hvordan du stiller inn dette finner du i din nettlesers hjelpetekster. Eventuelt kan du avslutte besøket gjennom å stenge nettleservinduet. Vær oppmerksom på at du ved å ikke akseptere cookies vil kunne miste tilgang til enkelte sider, oppleve feilmeldinger eller få problemer med å gjennomføre ditt kjøp.

  • Kundeservice

    Du når oss på service@blueboxshop.no eller +46 40 680 66 80. Vi finnes på plass hverdager kl. 10:00-15:00, med lunsjstengt kl. 12:00-12:30.

    Vi forsøker alltid å svare på spørsmål som gjelder en bestilling innen en time (hverdager), men det kan ta opp til 48 timer dersom vi f.eks venter på svar/beskjed fra en leverandør eller Posten.

  • Kort om Bluebox

    Bluebox har solgt gaver og ting på nettet siden år 2000. Vi er en av Sveriges eldste nettbutikker, og nå finnes vi også i Norge!

    Blueboxshop.no eies og drives av Bluebox AB, org nr 556820-0363. Styrets sete er i Malmö, Sverige.

Spørsmål og svar
  • Er det toll på varene?

    Nei, de er toll- og avgiftsfrie.

    Alle varer sendes fra vårt lager i Malmø, men du behøver aldri betale toll for varene siden Blueboxshop.no er en norsk nettbutikk (Bluebox Norge NUF) og fortolling/momsinnbetaling blir gjort av oss.

    Du må kun betale frakt (49,-).

  • Hvilke betalingsalternativer finnes?

    Når du handler hos Blueboxshop.no, betaler du alltid via Klarna. Du kan velge mellom følgende betalingsmåter:

    • Kortbetaling (VISA eller MasterCard)
    • Tilsendt faktura
    • Delbetaling

    Betalingsmåten velger du etter at du har fullført kjøpet ditt. Du betaler aldri før du har mottatt varene dine.

  • Hvis du vil sende til en annen mottaker?

    Vi tilbyr dessverre ikke forsendelser til annen mottaker enn deg selv.

  • Hvor raskt får jeg varene mine?

    Alle bestillinger pakkes og sendes så raskt det lar seg gjøre, men senest innen 3 dager etter at din bestilling er mottatt.

    Pakker leveres med PostNord og deles ut på hverdager, ifølge PostNords vilkår.

    Normal postgang er 1-5 dager, avhengig av hvor i Norge du bor. Se avsnitt om "Leveringstid og leveringsmåter" lenger opp på denne siden for spesifikke leveringstider.

    Alle varer som kan legges i handlekurven finnes på lager. Dette for å sikre rask levering. Om lagerfeil mot formodning skulle oppstå, pga teknisk eller menneskelig feil, kontakter vi deg omgående slik at du får mulighet til å velge en annen vare eller heve kjøpet. Ingen ubehagelige overraskelser som gaver på restordre :)

  • Hva koster frakten?

    Fraktkostnaden er 49 kr uansett bestillingens størrelse eller antall varer.

    Pris for Bedriftspakke innen Norge fåes ved henvendelse til vår kundeservice.

    Varene sendes i blå ytterkartonger omsorgsfult innpakket med silkepapir, uansett om du ikke velger gaveinnpakning. Det inngår i fraktkostnaden!

Gaver
  • Gaveinnpakning

    Bluebox gaveinnpakningGaveinnpakning finnes som tilvalg når du kommer til kassen. Velger du gaveinnpakning, pakker vi varene inn i gavepapir eller legger de i en liten gaveeske, avhengig av varens form og størrelse.

    Vi setter på avtagbare lapper som markerer innholdet i hver innpakkede gave. Slik at du alltid vet hva som er hva når du gir det bort!

    Et hilsningskort med din personlige hilsen kan også legges ved. Gaveinnpakning og kort kan bestilles til respektive vare når man kommer til kassen. Kostnad for gaveinnpakning er fra 25 kr og for kort fra 29 kr.Bluebox gaveinnpakning

    Våre varer sendes ut i blå ytterkartonger, i stedet for vanlige brune kartonger. Derav navnet Bluebox! Varene sendes i ytterkartong og innpakket i silkepapir (inngår i fraktkostnaden), selv om du ikke velger gaveinnpakning!

  • Kort med din personlige hilsen

    Når du kommer til kassen, kan du, om ønskelig, kjøpe et hilsningskort! Flere ulike motiv finnes å velge mellom.

    Vi kan trykke din hilden i kortet, dersom du ønsker det. Kortene koster 25 kr, og du betaler ingenting ekstra for å få din personlige hilsen trykket inne i kortet.

    Siden varene skal sendes hjem til deg, kan du la kortet være blankt når du bestiller, og selv skrive en hilsen i kortet før du gir bort gaven.

    Bluebox gaveinnpakning
Om Bluebox
  • Les om Blueboxshop.no her!

    Blueboxshop.no eies av Bluebox AB som er et Malmö-basert selskap. Bluebox AB er privateid og har vært drevet Charlotta Lannerheim og Nick Johnson siden år 2000.

    Vår idé er å selge gaver over nettet til personer som ikke kan/vil løpe rundt i byen på jakt etter gaver. For å gjøre det hele enda enklere, tilbyr vi dessuten både gaveinnpakning og flere ulike typer hilsningskort. Det går selvsagt fint å handle morsomme gaver til seg selv også! ;)

    Alle varer postes av oss og leveres med post noen dager senere. For å forsikre oss om at vi kan sende varene umiddelbart har vi valgt å ha eget lager. Dersom en vare er midlertidig utsolgt blokkeres bestillingsmuligheten for denne varen på våre nettsider. På den måten slipper du å vente på dine varer, og kan i stedet føle deg trygg på at det du har bestilt faktisk sendes ut med det samme!